Wyszukiwarka

Najczęściej zadawane pytania

Jakie marki pojazdów są obsługiwane?

Obsługujemy pojazdy wszystkich marek samochodów. Pomagamy zamówić wszelkie części potrzebne do danej naprawy oryginale jak i zamienniki.

Czy wymieniacie paski rozrządu?

Wymienimy kompletny zestaw rozrządu - pasek, rolki: napinającą i prowadzącą paska rozrządu, pompę wody (w przypadku gdy jest napędzana paskiem rozrządu), uszczelniacze wału i wałka rozrządu, płyn chłodzący a także pasek osprzętu.

Jak przebiega proces naprawy?

Przedstawiamy klientowi  wstępy kosztorys naprawy w zależności od ceny danej części . Jeśli w trakcie naprawy ujawniają się dodatkowe usterki klient jest na bieżąco informowany. Nie robimy nic bez wiedzy i zgody właściciela pojazdu.

Jak długo trzeba czekać na przyjęcie pojazdu do warsztatu?

Nie ma konkretnej reguły, termin ustalany jest w zależności od ilości bieżących zleceń jakie wykonujemy obecnie na warsztacie a także stopień skomplikowania usterki z jaką zgłasza się do nas właściciel pojazdu.

Gdzie znajdę cennik usług?

Nie posiadamy takiego cennika, ponieważ ceny ustalane są indywidualnie w zależności od marki pojazdu oraz zastosowanych rozwiązań. W celu uzyskania konkretnych informacji na temat wyceny prosimy naszych klientów o bezpośredni kontakt telefoniczny, wiadomość  e-mail bądź osobiste przybycie do naszego warsztatu.

Kiedy należy wymienić olej w silniku?

Olej silnikowy należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w tabeli specyfikacji. Zależne jest to również od sposobu eksploatacji auta przez użytkownika, ponieważ zdarzają się przypadki , w których istnieje potrzeba częstszej wymiany oleju.

Czy wymiana płynu hamulcowego jest istotna?

Wymiana płynu hamulcowego jest bardzo istotna, ponieważ wpływa na sprawność układu hamulcowego, odgrywa to ważną rolę w bezpieczeństwie podczas jazdy.

 

Kwestie techniczne, na które należy zwrócić uwagę przed instalacją LPG w samochodzie.

Nieodłącznym elementem jest weryfikacja stanu technicznego samochodu u mechanika, który określi czy pojazd , do którego planujemy zamontować daną instalację LPG pracuje sprawnie w stu procentach na benzynie aby wykuczyć prawdopodobieństwo wystąpienia problemu podczas jazdy na paliwie gazowym. Czasem występują pewne wady, które są przez nas nie dostrzegane, więc warto zwrócić na to uwagę aby ustrzec się przed późniejszymi kłopotami z samochodem.

Jak często dokonywać przeglądów instalacji LPG?

Tutaj zdania gazowników, czyli osób i firm zajmujących się montażem instalacji LPG są podzielone. Jedni uważają, że należy to robić co 10 tys. km, inni twierdzą, że rozsądnie będzie wykonywać przegląd po 15 tys. km. Są również zdania, że przegląd instalacji gazowej LPG powinno się wykonywać po 20 tys. km.

Jednak to, że przegląd instalacji autogazu jest konieczny, niewątpliwie jest faktem. Wraz z eksploatacją samochodu zasilanego autogazem brudzi się m.in. filtr gazu, który należy wymienić przy każdym przeglądzie instalacji LPG.

Czy samochód na autogazie jest słabszy niż na benzynie?

W instalacjach LPG gaz do silnika samochodu wtryskiwany jest w fazie lotnej a sam autogaz w tym stanie ma mniejszą gęstość od benzyny co powoduję utratę do kilku procent mocy silnika auta.

W nowoczesnych instalacjach gazowych LPG takich jak, np. VSI Prins, Lovato, Zenit Pro itp. oferowanych przez AGPlus z Gorzowa spadek ten jest praktycznie niewyczuwalny przy normalnej jeździe autem. Jedyny moment w którym ewentualnie można wyczuć minimalny spadek mocy jest gwałtowne przyspieszenie.

Czy samochód w autogazie pali więcej LPG niż benzyny?

Przy poprawnie zamontowanej instalacji LPG w aucie spalanie autogazu jest większe niż benzyny o około 15% do nawet 20%. Co nie zmienia faktu, iż mimo wszystko jest to tańsze rozwiązanie niż jazda na benzynie.

Co zrobić gdy zbiornik gazu jest niezdatny do dalszej eksploatacji, bądź nie podlega ponownej legalizacji?

Jedynym rozwiązaniem w takim wypadku jest wymiana zbiornika na nowy.

Co zrobić w przypadku, kiedy kończy się okres legalizacji zbiornika?

Po zakończeniu okresu legalizacji (10 lat użytkowania zbiornika)  właściciel pojazdu powinien udać się do warsztatu , gdzie odpowiednio wykwalifikowany monter zweryfikuje czy zbiornik nadaje się do dalszej eksploatacji. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż nie każdy zbiornik może podlegać ponownej legalizacji.

Co zrobić w przypadku zgubienia atestu zbiornika LPG?

Dzięki wszelkim informacjom zawartym na tabliczce znamionowej zbiornika można  starać się o bezpłatny duplikat za pośrednictwem warsztatu, w którym instalacja została zamontowana bądź też samodzielnie u producenta danego zbiornika.

Działając na własną rękę należy pamiętać o dokładnym odczytaniu z tabliczki znamionowej zbiornika    znak TDT, czyli dopuszczenie Transportowego Dozoru Technicznego, wymiary, w tym pojemność i średnica, numer fabryczny, nazwa producenta, data produkcji (ważności badania technicznego),numer homologacji (67R-).

Czy muszę tankować benzynę skoro jeżdżę na LPG?

Zdecydowana większość instalacji gazowych potrzebuje benzyny do rozruchu auta, ponieważ tak jest po prostu bezpieczniej dla silnika samochodu.

Instalacja sekwencyjna LPG w samochodzie ma to do siebie, że auto odpala się na benzynie, a po osiągnięciu określonej temperatury silnika, zazwyczaj jest to 20 – 30 stopni Celsjusza, samochód automatycznie przełącza się na autogaz.

Dobrą praktyką jest także posiadanie w zbiorniku benzyny co najmniej 1/4 baku. Dzięki temu unikniemy zatarcia pompy paliwa, która mimo że auto pracuje na instalacji LPG jest w ciągłej eksploatacji.

Czy istnieje coś takiego jak źle zamontowana instalacja gazowa LPG?

Tak, istnieje. Na wielu etapach montowania instalacji autogazu mogą pojawić się drobne błędy lub niedoróbki, które mogą skutkować późniejszą nieprawidłową pracą silnika i problemami z instalacją gazową.

Zaawansowanych instalacji sekwencyjnych takich firm jak VSI Prins, Lovato, KME Nevo nie można montować "na czas". Jeżeli mechanik ma na to jedynie kilka godzin, to jest to niestety zbyt mało czasu na prawidłowe zamontowanie i ustawienie instalacji gazowej.

Typowe błędy to między innymi stosowanie kiepskich węży czy jedynie zgrubne strojenie instalacji w trybie tzw.  autokalibracji.

Różnica w cenie wynosi prawie 1000 zł! Co wybrać?

Jako fachowcy i doświadczeni instalatorzy autogazu radzimy wybrać zdecydowanie droższą instalacje gazową.

Niektóre warsztaty za instalację gazową mogą wołać kwotę około 1.900 zł, a inne 2.800 zł. Radzimy wybrać droższą ofertę instalacji LPG dlatego, że gwarantujemy sobie w ten sposób montaż dobrych wtryskiwaczy, kabli, sterownika i innych elementów wyposażenia instalacji gazowej.

Atrakcyjna cena to często droga donikąd, która później przypłacana jest większą awaryjnością i problemami z instalacją gazową LPG a co za tym idzie większymi kosztami serwisowania.

Czy można przełożyć instalację LPG do innego auta?

Niestety od 2005 roku jest to zabronione.

Dzienniku Ustaw Nr 201 Poz.1666 z dnia 28-09-2005 r. zawarty jest „wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów samochodowych, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko”, w którym ujęta jest między innymi instalacja zasilania gazem silników spalinowych.

Czy instalacje LPG są bezpieczne?

Wokół tego, czy używanie LPG jest bezpieczne czy też nie narosło sporo mitów i legend. Gaz w samochodzie tankowany jest do specjalnych butli, które są znacznie mocniejsze niż tradycyjne zbiorniki na benzynę. Nawet podczas bardzo mocnych zderzeń butla wypada z rozbitego samochodu nienaruszona.

Butle są również wyposażone w specjalne zawory uniemożliwiające wyciek autogazu nawet wówczas, gdy przy pracującym silniku uszkodzeniu ulegną przewody transportujące gaz w stanie ciekłym.

W Polsce przepisy bezpieczeństwa są bardziej restrykcyjne niż w innych krajach Europy. Nakazują one bowiem oprócz standardowego badania  butli wynikającego z regulaminu ECE 67 R 01 wykonywanego przez samego producenta także badanie przez Transportowy Dozór Techniczny. Urzędnik tej instytucji dokonuje szczegółowej kontroli jakości i wydaje dopuszczenie butli gazowej do eksploatacji na 10 lat. Po tym czasie niezbędne jest badanie techniczne i po pomyślnym jego przejściu ponowne zezwolenie wydawane jest na dalsze pięć lat. W efekcie najczęściej butle po upływie przepisowych 10 lat wymieniane są na nowe wraz z zaworami, dlatego nawet stare samochody w Polsce wyposażone są w nowe zbiorniki na autogaz.

W badaniach dotyczących zbiorników LPG przeprowadzane także próby przestrzelenia zbiornika napełnionego gazem. Testy takie pokazały, że nawet jeśli pocisk był w stanie przebić ściankę butli, to otwór na skutek mocnego oszronienia szybko był czopowany i wyciek gazu był praktycznie zupełnie zatrzymany. W przypadku pożaru samochodu uruchamiany jest zawór bezpieczeństwa. Podczas bardzo dużego wzrostu temperatury w butli otwiera się on i wypuszcza część gazu do ustabilizowania ciśnienia, po czym zamyka się i hamuje dalszy wyciek. Ryzyko eksplozji butli z gazem jest o wiele mniejsze niż zbiornika na tradycyjne paliwo.

Czy warto montować instalacje LPG?

Wielu użytkowników samochodów decyduje się albo na zakup auta z zamontowaną już instalacją gazową albo też na własną rękę dokonuje takiej instalacji w renomowanym serwisie LPG. W związku z tym coraz więcej samochodów jeżdżących po drogach zasilanych jest autogazem LPG.

Sama zasada działania silnika samochodu pozostaje niezmieniona. Chodzi tylko o to, że zamiast tradycyjnego paliwa, do silnika samochodu dostarczany jest autogaz i to powoduje poruszanie się samochodu. Niemniej jednak sam zapłon auta następuje z użyciem pierwotnego paliwa, tak więc konieczne jest choć minimalne posiadanie w baku tego środka (najlepiej 1/4 zbiornika).

Podstawowym argumentem przekonującym do zainwestowania w instalację gazową LPG jest wymiar ekonomiczny, a więc zaoszczędzone środki finansowe. Gaz, w porównaniu z innymi rodzajami paliwa samochodowego, jest najtańszy, a jego dostępność równie duża szczególnie w naszym kraju. Większość stacji benzynowych oferuje możliwość tankowania autogazu LPG. Niemniej jednak owa oszczędność ekonomiczna pojawia się tylko wtedy, kiedy pokonujemy pojazdem znaczne ilości kilometrów w skali roku. Wówczas, różnica między kosztami paliwa, a kosztami montażu instalacji i jej dodatkowego serwisowania szybko wyrównuje się, a po pewnym czasie daje konkretne wymierne oszczędności finansowe. Moment, w którym pojawiają się oszczędności zależy zatem od poniesionych kosztów i przejechanych kilometrów. Warto to sprawdzić na poniższym przykładzie.

Przy założeniu, iż spalanie benzyny samochodu wynosi 5 l na 100 km możemy łatwo przeliczyć, iż na trasie 300 km spalimy 15 l benzyny. Jest to koszt rzędu 80 zł. Pokonując tą samą trasę na gazie spalimy 19,5 l autogazu, a więc będzie to koszt 49 zł. Biorąc zatem pod uwagę sam fakt kosztów związanych z zakupem odpowiedniego paliwa widać, że różnica jest diametralna.

Czy instalacja LPG będzie współpracować z silnikiem z wtryskiem bezpośrednim paliwa?

Tak , lecz należy pamiętać, że takowe instalacje są dedykowane konkretnym silnikom na podstawie kodu, więc nie należy stosować rozwiązań uniwersalnych, ponieważ mogłoby to narazić silnik na uszkodzenie układu wtryskowego co skutkowałoby dużymi kosztami naprawy.

Jakie dokumenty wystawia mi warsztat samochodowy montujący instalację LPG?

  • Wyciąg ze świadectwa homologacji oparty o protokół montażu (wszelkie dane zawarte w tym dokumencie muszą być zgodne z danymi pojazdu, zbiornika oraz instalacji gazowej),
  • Atest na zbiornik wszelkie zawarte w nim dane muszą być zgodne z danymi, które znajdują się na tabliczce znamionowej zbiornika.
  • instrukcja obsługi oraz książka gwarancyjna.
  • Faktura za wykonaną usługę montażu.
    • Facebook
    • Google Plus
    • Kontakt
e-mail Google Plus